«پم گراسمن» که یک ساحره واقعی و مشاور فیلم «جادوگری: میراث» است، میگوید «رابرت اگرز» برای فیلم «ساحره» پایانی خوشایند ساخته.
«آنیا تیلور-جوی» که این ماه سریال «گامبی ملکه» (The Queen’s Gambit) او از نتفلیکس پخش شده، زمزمههای حضورش در فصل جوایز با «اما» (Emma) شنیده میشود، و نیز به پیشدرآمد «فیوریوسا» (Furiosa) «جورج میلر» پیوسته، سال درخشانی را سپری میکند. این بازیگر ۲۴ ساله پنج سال قبل با بازی در «ساحره» (دانلود فیلم The Witch با لینک مستقیم) به کارگردانی «رابرت اگرز» نامی برای خود دست و پا کرد. استودیوی A24 که «ساحره» را پخش کرده به مناسبت هالووین ۲۰۲۰ با «پگ الوی» و «پم گراسمن» ساحرگان واقعی در خصوص این فیلم به گفتگو نشسته است. اخبار سینمای جهان را از فیلم تو مووی دنبال کنید.
الوی یکی از اعضای گروه جادوگری اسکندریه است که در دههی ۱۹۶۰ در بوستون پدید آمد، در حالی که گراسمن خود را یک پاگان معرفی میکند و اخیراً در ریبوت «جادوگری: میراث» (The Craft: Legacy) به عنوان مشور فعالیت کرده است. گراسمن نویسندهی یک کتاب و مجری یک پادکست در مورد جادوگری مدرن است. آنها از هواداران فیلم «ساحره» اگرز بوده و میگویند پایانش وقتی که شخصیت «توماسین» خانوادهاش را ترک میکند تا به یک گروه جادوگری ملحق شود فراموشنشدنی است.
گراسمن میگوید: «بعضی افراد پایان فیلم را تراژیک میدانند: دختری بینوا به سرنوشتی بد دچار شده و تسلیم ظلمت میشود. اما به نظر من پایانش آزادیبخش است. در تصویر نهایی، به شکل صلیب در میآید، بنابراین مثل مردن و رستاخیز به نظر میرسد. او درخشان و خونآلود و رها است. از محدودیتهای یک زندگی ظالمانه و ناملایم عبور میکند. آن نمای پایانی به آثار «گویا» شبیه است با این تفاوت که در نقاشی «پرواز ساحرگان» او مردان وجود دارند. احساس میکنم اگرز آن تصویر را برای زنان بازآفرینی کرده. پایان فیلم خوشایند است.»
الوی اضافه میکند: «شیطان بیاختیار به سراغش نمیآید؛ آن دختر او را احضار میکند. در جنگل، قدرت و صمیمیت را مییابد. قطعاً نمایندهی تصویر مدرن گروههای جادوگری است. در «نوزاد رزماری» (Rosemary’s Baby) آنها برهنهاند و سرود سر دادهاند. در «مرد حصیری» (The Wicker Man) زنان پاگان برهنهاند، آواز میخوانند و از روی آتش میپرند. به فستیوالهای پاگان یا حلقههای جادوگری که من عضوی از آن بودهام بیشباهت نیست.»
تنها تغییری که گراسمن مایل است در پایان ایجاد کند رساندن شمار زنان به عدد ۱۳ است. او میگوید: «عدد مرسوم برای گروهها این است. به همین علت بسیار از مردم این عدد را بدشگون یا حتی ترسناک میدانند.»
الوی در مورد تمایلات جنسی شخصیت «توماسین» میگوید: «شخصیت اصلی یک زن جوان در اوج تمایلات جنسی خودش است که با زنانی شیطانی درهم میآمیزد، و این یادآور روایت معروف حوا در انجیل است. «جادوی» یک دختر جوان در واقع قدرت جنسی نوظهورش است – نیرویی سرکش که باید مهار کردنش را بیاموزد، وگرنه روزگار او و اطرافیانش را تباه میکند. این باور محوری پاکدینان است، و به همین علت است که شخصیت کاترین، توماسین را مأموری از طرف شیطان میداند.»
پیشنهادات سایت:
برای باخبر شدن از آخرین اخبار سایت و سینمای جهان ، به کانال تلگرام فیلم تو مووی بپیوندید.